wtorek, 31 sierpnia 2021

,,L A T O na okrągło" :)

Spacerek

Na spacerek idę z pieskiem.
Ja chcę iść, a piesek nie chce.
Usiadł sobie pod topolą,
Piszczy, że go łapy bolą.
Ja usiadłem, a on wstaje.
Co to znowu za zwyczaje?
Już gonimy kota w łaty.
Kot jest gruby i pyzaty.
Jaka pani na nas krzyczy,
Psisko ciągnie mnie za smycz!
Przestań! wołam.- Przestań! - wrzeszczę;
Lecz wciąż biegnę, chociaż nie chcę.
Ufff... jesteśmy przy sklepiku!
Pies się kładzie na chodniku.
Może zmęczył się prze ze mnie?
Jest mi bardzo nieprzyjemnie.
Ale co to? On udaje!
Patrzcie! Już z chodnika wstaje!
Pan dozorca miotłą macha -
Ale tylko ja mam stracha!
A mój piesek goni szpaki
No i szczeka na dzieciaki!
Pędzi prosto do śmietnika
I za srebrnym kubłem znika.
Na dodatek z głupią miną.
To nie spacer! To jest kino!
A pies na to: Dobrze wiem!
Ale spróbuj ty być psem!
                                     (Dorota Gellner)
 
 


,,Jak rozmawiać trzeba z psem"
Jan Brzechwa

Wy nie wiecie, a ja wiem,
Jak rozmawiać trzeba z psem,

Bo poznałem język psi,
Gdy mieszkałem w pewnej wsi.

A więc wołam: „Do mnie, psie!”
I już pies odzywa się.

Potem wołam: „Hop-sa-sa!”
I już mam przy sobie psa.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz